Guimarães'te Erasmus:İklim

Guimarães veya Braga’da Erasmus yapacaklar için iklim konusuna da değinmek istiyorum çünkü iklim konusu hakkında yeterli bilgiye sahip olursanız   eşya getirirken ve götürürken ciddi tasarruflar sağlayarak çeşitli kolaylıklardan faydalanabilirsiniz.

Öncelikle benim kaldığım dönem Güz dönemiydi ve Eylül-Şubat aylarını kapsıyordu. 

Bu zaman aralığında kesinlikle götürmenizi veya sahip olmanızı önereceğim eşyalardan bazıları:

Şemsiye veya yağmurluk: Guimarães ve Braga için özellikle kasım başından ocak sonuna kadar yağmura rastlamak mümkün. Özellikle ocak ayında yağışlar çok artıyor bu sebeple yanınızda bir şemsiye getirmenizi veya geldiğiniz yerden satın almanızı tavsiye ediyorum. İmkânınız varsa sağlam bir yağmurluk da getirebilirsiniz. Bu yalnızca Portekiz için değil gezi sırasında şemsiye yükünden kurtulmanızı da sağlar. Gezi sırasında çantanızın da yanınızda olacağını düşünecek olursak yağmurluk daha akıllı bir tercih olur ve şemsiye taşıma zahmetinden kurtulursunuz. 

Bot ve Kışlık Mont: Açıkçası ben gitmeden önce iklim konusunda yeterli bilgiye sahip değildim. Bu ikisi giderken giyinip gidilebiliyorsa sıkıntı yok  fakat  bot ve montun genel olarak kapladığı yer çok fazla. Ben giderken ikisini de bavulda götürdüm ancak gelirken ikisini de üstümde getirdim. Bot ve mont getirmenizi kesinlikle tavsiye ediyorum çünkü Avrupa’nın en sıcak ülkelerinden  olmasına rağmen yeri geldiğinde çok soğuk olabiliyor. Bunun dışında gittiğiniz başka ülkeler  kesinlikle daha soğuk olacaktır. Bu yüzden yaptığınız gezilerde bu ikiliye fazlaca ihtiyaç duyacaksınız. 

Mont konusunda kesinlikle ince bir şey tercih etmeyin. Getirebiliyorsanız bir kalın bir ince getirin ancak birinden vazgeçecekseniz o ince mont olsun. Bot konusunda sıkıntı yaşamadım ancak mont konusunda çok kez daha kalın bir mont tercih etmediğim için pişmanlık duydum.

Bunun dışında En az 12-15 Kg taşıma kapasitesine sahip büyük hacimli ve taşıma kolaylığına sahip bir çanta getirmenizi tavsiye ediyorum. Böyle bir çantaya sahipseniz Kabin için bavul yerine tercih edebilirsiniz. 40 litre veya 60 litre hacme sahip bir çanta rahatlıkla işinizi görecektir.

Özellikle bu iki şehirde binalarda ısıtma sistemine rastlamak çok olağan bir durum değil. Bu sebeple kışın özellikle bazı geceler çok soğuk oluyor. Benim kaldığım yurtta odalarda ısıtıcı vardı ve genel olarak yeterliydi. Ancak arkadaşlarımın kaldığı evde herhangi bir ısıtıcı yoktu ve bazı zamanlar çok zorlandılar. 

Erasmus hakkında konuşurken direk aklıma gelen şeylerin başında soğuk kelimesi geliyor. Kaldığımız yerlerde ve özellikle geziler sırasında soğuk çok fazla yıpratıcı rol oynadı. Uykusuzluk ve yorgunluk ile bir araya gelince inanılmaz sinir bozucu olabiliyor. Burayı okurken gezi arkadaşlarım ne demek istediğimi çok iyi anlayacaklardır . Erasmus döneminde limitleri bu kadar zorlayan başka bir grup olduğunu da sanmıyorum ve iddia ediyorum. J

Özetle: Gideceğiniz yerin iklimini kesinlikle araştırmanız, elzem olan bazı şeylerden tasarruf etmeye çalışmamanız  ve eşya seçimi yaparken kilo sınırını dikkate almanız size birçok avantaj sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder